Kategorier

Hvilke fraktalternativer har jeg?

Fraktalternativer:
Er du usikker på hvilket leveringsalternativ du skal velge?
Her har vi skrevet en kort forklaring på hva de forskjellige leveringsmåtene er.

Pakke til hentested
Det rimeligste alternativet vi tilbyr.
Pakken sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor eller Post i butikk.
Kvalifiserer din ordre til «Fri Frakt» er dette fraktalternativet vi tilbyr.
Normal sendetid er 1-3 dagers levering til store deler av landet

Pakke levert hjem
Posten tilbyr hjemlevering til alle husstander i hele landet.

Pakkene leveres mellom kl 08 – 17 eller 17 – 21 

basert på hvor i landet man bor.
Ved levering på kveldstid, ringer sjåføren 30-60 minutter før ankomst
(dette vil gradvis erstattes av SMS til mottaker når Posten ruller ut nytt digitalt grensesnitt for mottaker).

Pakke til bedrift

Med personlig levering direkte på dør eller rampe.
En enkel og sikker løsning.
Mottaker får pakken levert på døren mellom kl. 08-16, mandag til fredag.
Vi gjør som standard inntil to utleveringsforsøk før pakken sendes i retur til avsender.

Express neste dag 
Dette er fraktalternativet for deg som trenger noe raskt. Posten leverer ut pakken til store deler av Norge neste arbeidsdag innen kl. 09:00, 11:30 eller 16:00, avhengig av postnummer.

(trenger du utlevering på lørdag se leveringsalternativet under).

Alle ekspressordrer må komme inn til oss før klokken 13:00 mellom mandag og torsdag for at vi skal rekke å sende det samme dag. Maksmål på Express sendinger er 120 x 60 x 60. I noen tilfeller hender det at det er forsinkelser i plukkroboten vår som fører til at ordre ikke sendes samme dag. Dette kan føre til en dag forsinkelse på Express pakker. 

(Kunden vil i de tilfeller bli kreditert for frakten)

Express neste dag (Lørdag) 
Her gjelder samme betingelser som på Express neste dag, men hvis du bestiller på en fredag og ønsker utlevering på en lørdag må du velge dette alternativet. Hvis du velger vanlig ekspress, vil ikke pakken leveres ut før neste arbeidsdag.

Click & Collect, Skoppum:

Dette leveringsalternativet vil reservere ordren for henting i vårt pick-up Point på Skoppum (samme lokale som butikken og lageret). Hvis bestillingen er lagt inn før klokken 14:00 mellom mandag og lørdag vil det normalt sett ta 30 – 60 minutter før den kan hentes. Dette kan variere ut fra tid på sesong og hvor mange ordre vi har inne når du bestiller. Du får en SMS så fort ordren er klar til henting.

Click & Collect Skøyen:
Alle varer som velges med levering «Click & Collect, Skøyen», blir plukket og sendt fra vårt lager på Skoppum.
Ordrene kan hentes etter mottatt SMS om at ordren er klar til å hentes.
Alle ordre blir liggende i 7 dager, dersom varene ikke er hentet, vil de bli returnert til vårt lager og det blir sendt ut gebyr for uavhentet pakke på 200,-

Husk at du må ha med legitimasjon og ordrenummer ved utlevering av ordre betalt med visa/MasterCard/klarna/vipps.

Hvis du ikke skal hente ordren selv, men sender noen andre for å plukke den opp må personen du sender ha ditt ordrenummer og gyldig id.

NB! Større produkter som sykler og lignende leverer vi kun til bilen, men du må du selv laste det inn. Vi gjør også oppmerksom på at det ikke vil være mulig å returnere varer, foreta reklamasjoner eller gjøre andre bestillinger ved utlevering av ordre i din bil. Dette må som tidligere gjøres ved personlig oppmøte i vår fysiske butikk eller ved henvendelse til kundesupport. 


Vi leverer dessverre ikke pakker til Jan Mayen og Svalbard.

Neste Hva må jeg betale i frakt?
Innhold